I min rosa lilla värld

Igår så gjorde jag ett försök till att lägga in lite rött i mitt hår, vilket slutade i kaos.
Jag köpte med mig rödtoning och la i mitt bruna hår för jag tänkte jag skulle få en sån där snygg rödbrun färg.
Toningen satt som berget och jag fick stå och skrubba LÄNGE för att få bort färgen i pannan.


Jag blev illrosa/lila i hårbotten och började få panik för att hela håret skulle bli så.
Så jag tvättade ur färgen lite tidigare än man skulle. Hela badkaret blev rosa, duschslangen rosa, mina ny fixade naglar blev rosa, mitt ansikte blev rosa...
Och med vanliga hårfärger ska man ju tvätta ur håret tills det sluta färga av sig i vattnet,
men denna färg vägrade sluta färga av sig i vattnet, stod säkert i 20 min och tvättade håret men det kom lika mycket färg hela tiden.
jag fick panik och häntade en handduk och vad tror ni... den blir också rosa!
Ställde mig och skrubbade badkaret med stålull och fick bort all färg utom på duschslangen.
Sen hoppade jag in i duschen och ställde och skrubbade hårbotten 6 gånger med schampoo och 3 gånger med tvål.
Jag fick bort den mesta färgen i hårbotten, men är fortfarande lite rosa i huvudet...
Och färgen?
ja... den blev röd/lila. Inte som jag planerat.
Ikväll ska jag lägga i en brun färg i mitt färgglada hår och hoppas på att det denna gång blir brunrött.



Jag är nog expert på att ställa till det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Färgen blev ju jättefin! Var det poppy red från redrum?

2011-07-21 @ 15:20:19
Postat av: Lotta Mamma Till Elvira

Det blev inte orange iaf ;P

2011-07-21 @ 15:59:36
URL: http://morsanlotta.blogg.se/
Postat av: Frida

Det blev ju fint!

2011-07-21 @ 18:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0