Q&A

Anonym om Jag ska måla hela världen, lilla mamma.:
Hur fixar du dina ögonbryn? Noppning, rita dit osv? :)

Svar: Jag målar först mina ögonbryn med pennor från H&M,
och suddar ut lite med den lilla "penseln" som sitter på locket.
Efter det noppar jag eller så trådar jag, men trådar gör jag bara när det verkligen behövs,
för dom där småååå ljusa hårstråna går ju inte att få tag på med pincetten.
Anledningen varför jag först målar är att om man noppar först så kan
man råka få med hårstrån som egentligen ska vara kvar.
Målar man först så noppar man bara det som är utanför det som man målat.
Sedan använder jag eyebrow fix från H&M för att hålla alla hårstrån där dom ska vara.
H&M's eyebrow fix är ett hett tips verkligen, alla hårstrån ligger där dom ska hela dagen, den är super verkligen!
Sen färgar jag ju ögonbrynen lite då och då också.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag noppar och målar i mina. Men har dem väldigt neutrala och fräscha :}.

2010-12-14 @ 21:13:47
URL: http://emmacb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0